بازاریابی در اینستاگرام یک از مهمترین دغدغه ها و چالش های کسانی است که کسب و کار خود را در اینستاگرام شروع میکنند. همانطور که میدانید در سالهای اخیر کسب و کار اینترنتی در ایران رونق فوف العاده ای داشته است و هر روز هم بیشتر میشود.
معمولا هر کسب و کاری برای موفقیت در زمینۀ بازاریابی استراتژی ها و برنامه ریزی های خودش را دارد. اما روش کلی کار تفاوتی نمیکند. استراتژی های بازاریابی از بازاریابی آفلاین ، ایمیل مارکتینگ و تبلیغ گرفته تا مباحث مشتری مداری و پاسخگو بودن… کلیات یکسانی دارد.
در گذشته با ظهور اولین شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک ، بازاریابی شبکه های اجتماعی ، به فیسبوک و چند شبکه اجتماعی ابتدایی دیگر محدود شده بود. اما امروزه با قدرت گرفتن اینستاگرام، ابزار قدرتمند و مناسبی برای بازاریابی و تبلیغ ، در اختیار شما قرار گرفته است. بطوریکه خیلی از کسب و کار های اینترنتی ، برپایه همین شبکه اجتماعی، بنا شده اند، و حتی به درآمدهای میلیاردی هم رسیده اند.
یعنی بدون اینکه سایتی راه اندازی کرده باشند، با استفاده از اینستاگرام، کسب و کارشان را ساخته اند و به درآمدهای عالی هم رسیده اند.
شبکه اجتماعی محبوب اینستاگرام، به قدری مورد استفاده صاحبان کسب و کارها قرار گرفته که شاخۀ جدیدی در بازاریابی آنلاین بوجود آورده که بنام اینستاگرام مارکتینگ شناخته میشود.