شما با اجرای این هشت مرحله ی سرنوشت ساز و مهم میتوانید کسب و کار اینترنتی خود را بسازید. در پایان اجرای این ۸ قدم، شما صاحب یک کسب و کار اینترنتی پولساز خواهید بود. اما این هشت مرحله چیست؟

قدم اول: دلایل ایجاد یک کسب وکار آنلاین
دلایل زیادی وجود دارد که باعث میشود بسیاری از افراد مشاغل آنلاین را شروع کنند و فقط چند مورد از آنرا برای شما ارائه میدهیم.
برای بسیاری از افراد دلیل اصلی تصمیم گیری درمورد شروع یک تجارت آنلاین کسب درآمد اضافه است. معمولاً این علاوه بر درآمدی است که آن ها قبلاً داشته اند. بااین حال، آنچه بعنوان یک سرمایه گذاری پاره وقت شروع میشود، بزودی بصورت تمام وقت تبدیل میشود.
دلیل دیگری که مردم تصمیم به راه اندازی یک تجارت آنلاین میگیرند اینستکه آنها میتوانند کنترل بیشتری بر زندگی کاری خود داشته باشند.
همچنین این فرصت را برای آنها این امکان را فراهم میکند که وقت بیشتری را در کنار خانواده و دوستان خود بگذرانند. امروزه زمان زیادی صرف کار میشود و بسیاری از مردم متوجه میشوند که هیچ وقتی ندارند برای گذراندن باکسانی که دوستشان دارند.
علاوه بر این، دلایل دیگری نیز وجود دارند که چرا بسیاری از افراد اکنون تصمیم به راه اندازی یک کسب وکار آنلاین دارند.
ساعت شلوغی چیست؟
دیگر نیازی نیست که صبح ها از خواب برخیزند تا باعجله به سرکار بیایند و در آن همه ترافیک گرفتار شوند. اکنون میتوان از آن زمان که بطور عادی در نشستن در ترافیک تلف میشد، استفاده کرد. بعلاوه، زمان و تایم کارتان فقط به تصمیم خود شما بستگی دارد، بنابراین اگر نمی خواهید از اوایل صبح شروع کنید، نیازی به اینکار نیست.
فرصت های بیشمار
به دلیل پیشرفت سریع فناوری، بسیاری از مشاغل آنلاین امروزه عالی هستند و بنابراین فعالیت در این نوع مشاغل راهی مناسب برای کسب درآمد است.
هزینه های راه اندازی
این احتمالاً یکی از بزرگترین دلایلی است که افراد بسیاری تصمیم به شروع کسب وکار اینترنتی میگیرند. ازآنجاکه بسیاری از خریدوفروش ها بصورت آنلاین انجام میشوند، کاغذ و اسناد زیادی لازم نیست.
آنچه برای شروع کسب وکار آنلاین نیاز است، یک کامپیوتر و اینترنت پرسرعت (ای دی اس ال) هستند. همانطور که می بینید، این ها فقط چند دلیل خوب برای ایجاد راه اندازی یک کسب وکار آنلاین است و می تواند گزینه ی ایده آلی برای شما باشد.
قدم دوم: مواردی مهم قبل از راه اندازی یک کسب و کار آنلاین
در طول این فصل، ما به مواردی خواهیم پرداخت که شما باید قبل از راه اندازی تجارت آنلاین خود، درنظر بگیرید.
چه کالایی یا خدمتی میخواهید ارائه دهید؟
بسیاری از افراد بر اساس دانش و تجربه ای که درحال حاضر در کار بخصوصی دارند، کسب و کار آنلاینشان را شروع میکنند؛ یعنی همان خدمات را بصورت اینترنتی ارائه میکنند.
درحالیکه دیگران ممکن است نیازی که در بازار آنلاین احساس میشود، را پر کنند؛ اما مهمترین کاری که میتوانید انجام دهید اینستکه تحقیقاتی را با رصدکردن شرکتها انجام دهید؛ مخصوصاً شرکت هایی را که نمی شناسید تا بتوانید یک دیدگاه غیرمستقیم تر به دست آورید.
همچنین هرکاری که میتوانید درباره زمینه های مختلف موردعلاقه تان و جستجوها و مطالعه های مربوطه انجام بدهید. درباره ی موارد مثبت و منفی حوزه ی موردعلاقه تان هم تحقیق کنید. به علاوه رقبای خودتان را هم در اینترنت شناسایی کنید، زیرا این امر باعث افزایش اعتمادبه نفس و اشتیاق شما برای راه اندازی یک کسب وکار آنلاین میشود.
آیا به دفتر یا محلی نیاز داریم؟
نیازی به محل یا دفتری خارج از خانه ندارید، این گزینه ای است که افراد بسیاری برای کارهای آنلاین ترجیح میدهند؛ اما برخی دیگر ترجیح میدهند یک دفتر را به دوراز خانه داشته باشند، زیرا فکر میکنند دفتر خارج از خانه باعث تمرکز بهتر و کارآمدی بیشتر میشود.
چگونه میتوانیم برای کسب وکار آنلاینمان بازاریابی کنیم؟
اگر میخواهید تجارت آنلاین شما پیشرفت کند، مهم است که از قابل دسترس بودن وبسایتتان اطمینان حاصل کنید. بهترین راه برای بازاریابی ارسال ایمیل، داشتن رسانه، تبلیغات بنری و غیره است؛ اما عملکرد شما بستگی به خدمات و یا کالایی هست که میفروشید. بهترین راه برای پیدا کردن اینکه چه چیزی کار خواهد کرد، اینستکه در ابتدا تعداد متفاوتی از روش های بازاریابی را امتحان کنید و نتایج آن را بررسی کنید تا بدانید کدامیک برای شما بهترین گزینه است؛ اما اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، پس ببینید که رقبای شما چگونه محصولاتشان را بازاریابی میکنند… اگر برای آنها نتیجه بخش هست، ممکن است برای شما هم همان نتایج را داشته باشد.
طراحی یک طرح یا پلن
بدون داشتن طرح درمورد چگونگی دستیابی به اهدافتان، ممکن است متوجه شوید که نه تنها تلاش های شما بی فایده است بلکه هم منابع خوبی که دارید درحال از بین رفتن است. داشتن یک برنامه تمرکز، جهت و حرکت را برای شما فراهم میکند تا تجارتتان در مسیر فعالیت درست قرار بگیرد. بزودی به تنظیم یک برنامه تجاری خواهیم پرداخت.
دانستن قوانین و مقررات درباره ی تجارت آنلاین
در ایران شما نیاز به مجوز و یا مدرک خاصی برای تجارت آنلاین ندارید، همینطور در خارج از کشور. درصورتیکه نیاز به درگاه بانکی بود میتوانید از شرکت های واسط استفاده کنید. اگر بصورت مستقیم بخواهید درگاه داشته باشید با ابتدا مجوز اینماد را بگیرید سپس برای درگاه اینترنتی مستقیم از بانک ها اقدام کنید.
راه اندازی دفتر
در بیشتر مواقع، تجارت آنلاین از خانه ی شخصی شروع میشود؛ بنابراین مهم است که قبل از شروع کار، یک دفتر یا جایی خاص را در خانه برای اینکار درنظر بگیرید. شما باید تمام تجهیزات موردنیازتان را فراهم کنید مانند کامپیوتر، اینترنت پرسرعت، پرینتر (اما ضروری نیست) فقط مواردی هستند که اگر میخواهید با تجارت آنلاین خود موفق شوید، نیاز به آنها دارید
قدم سوم: نحوه ی تنظیم یک بیزنس پلن
با تنظیم یک برنامه تجاری یا بیزنس پلن، شما درحال نقشه برداری از مسیر موفقیت خود هستید. این طرح به شما کمک میکند تا اهداف و استراتژی های تجاری خود را توسعه داده و درک بهتری از بازار داشته باشید. همچنین نقاط قوت یا ضعف تجاری که ممکن است داشته باشید را برجسته میکند و فرصتی را برای شما فراهم میکند تا به رقبایتان نگاه و تحقیق دقیقی داشته باشید. درصورت تمایل میتوانید پیش بینی های مالی، اطلاعات تاریخ، روز و انتظارات رشد را نیز در برنامه کاری خود قراردهید.
یک بیزنس پلن باید نشان دهد مخاطب موردنظرتان کیست و چگونه محصول یا خدمتی که ارائه میشود نیازها و انتظارات آنها را برآورده میکند یا فراتر از انتظار مشتری میرود.
هنگام ساماندهی کردن یک بیزنس پلن یا طرح تجاری، بهتر است آنرا به بخش های زیر تقسیم کنید:
۱ خلاصه ی کسب وکار: محصول یا خدماتی که می خواهید ارائه دهید.
۲ تحلیل بازار هدف: تحقیق در مورد محصول یا خدمات و نحوه انجام آن ها توسط رقبا.
۳ جایگاه سازی محصول: چگونه میتوان آنرا در مقایسه با رقبای خود برجسته تر و بهتر کرد.
۴ استراتژی بازار: چگونه میخواهید محصولتان را به بازار معرفی و عرضه کنید؟
۵ تجزیه وتحلیل نیاز مشتری: تحقیق و جستجو به آنچه مشتری میخواهد، نیاز دارد و یا بازار آنرا ندارد
۶ تجزیه وتحلیل مالی: برای راه اندازی کسب وکار و ادامه کار در هنگام شروع کار، نیاز به سرمایه خواهید داشت. رقم دقیق یا نزدیک آنرا محاسبه کنید.
۷ اهداف کلی کسب وکارتان: تاریخ دقیق اهدافی که میخواهید به آن دست پیدا کنید، اهداف ماهانه و سالانه.
اما آنچه مهم تر از تدوین یک برنامه تجاری است بعد از طراحی آن باید همیشه در جلوی چشمتان قراربگیرد و هربار که لازم است به آن نگاهی بیندازید. میتوانید آنرا در ابعاد بزرگ پرینت کنید و برروی دیوار محل کار یا اتاقتان بچسبانید.
بهترین راه برای تهیه یک برنامه تجاری ساده نگه داشتن آن است در یک یا دو صفحه هر آنچه را که لازم است، بنویسید. مطمئناً یکی از بهترین کارهایی که میتوانید هنگام شروع یک تجارت آنلاین انجام دهید ایجاد یک طرح و سپس فعالیت مستمر برای آن است.
قدم چهارم: چه نوع تجارتهایی میتوانید آنلاین داشته باشید؟
در این فصل، به برخی از انواع متداول تجارت آنلاین که افراد بسیاری در حال فعالیت هستند، خواهیم پرداخت. بخاطر داشته باشید، تصمیم نهایی مربوط به شماست و شما هستید که تصمیم میگیرید که چه کسب وکاری آنلاینی را داشته باشید.
بازاریابی آنلاین
این یکی از رایج ترین انواع مشاغل آنلاین در سراسر جهان است. میتوانید این تجارت را با بازاریابی منحصربه فرد در محصولات سایر شرکت های بزرگ با بودجه خودتان انجام دهید تا در صورت فروش کمیسیون و درصد خودتان را بردارید؛ اما این امر نیاز دارد که شما وب سایت مناسبی برای اینکار داشته باشید که تمام اطلاعات لازم و گزینه های خرید در آن را برای محصولات موردنظر داشته باشد.
برای موفقیت در این کسب وکار، باید از طریق موتورهای جستجو، شبکه های اجتماعی یا منابع مؤثر دیگری را بیابید که مشتریان بالقوه ای دارند. ما در فصل دیگری از این کتاب به این نوع بازاریابی پرداخته ایم.
دریافت نمایندگی
این یک نوع تجارت بسیار مرسوم است که باید بصورت آنلاین انجام دهید. اینجاست که میتوانید یک نمایندگی وبسایت را از یک شرکت خریداری یا بطور رایگان دریافت کرده و سپس تجارت خودتان را شروع کنید. به منظور ارتقاء چنین مشاغل آنلاینی، روش های مختلفی وجود دارند که میتوانید از آنها استفاده کنید.
خدمات اینترنتی
این شغلی است که در آن خدمات خاص و باقیمت مناسب به مشتریان آنلاین ارائه میشود. اینگونه مشاغل غالباً مطابق با تخصص حرفه ای شخص ایجاد میشوند همانند: طراحی وبسایت، سئو، کارهای گرافیکی، طراحی لوگو، کارت ویزیت، ارائه هاست و دامین و غیره.
خدمات بهداشتی و ورزشی
اگر شما پزشک هستید، میتوانید خدمات خودرا بصورت آنلاین ارائه دهید. یا اینکه اگر مربی ورزشی هستید، برنامه های ورزشی خودرا میتوانید از طریق اینترنت به شاگردان خود بدهید و آنها راهنمایی کنید.
اما علاوه بر موارد ذکرشده در بالا، انواع مختلفی از مشاغل آنلاین در اطرافتان وجود دارند، ازجمله وبسایت های سرگرمی، دکوراسیون منزل، نوشتن مقاله، تناسب اندام، خدمات بهداشتی و طراحی های خاص فقط برخی از آنها می باشند؛ اما نباید زیاد وسواس نشان داد که در چه نوع مشاغل آنلاین (بازار هدف) تصمیم دارید که شرکت کنید. با دقت برنامه ریزی کنید، توانایی و دانش خودرا درجهت تجارت از طریق اینترنت را بالا ببرید.
قدم پنجم: چگونه یک کسب وکار آنلاین راه اندازی میشود؟
بهترین روش راه اندازی کسب وکار آنلاین به شرح زیر است:
۱- بهترین روش برای راه اندازی یک تجارت آنلاین امروز به شرح زیر است. یک بازار هدف (حوزه ی خاص) را انتخاب کنید و سپس در آن
تخصصی کارکنید. فکر نکنید که الآن شما میتوانید هر چیزی را که دوست داشته باشید، به فروش برسانید. فقط میتوانید محصولات
و یا خدمات مرتبط با حوزه ی خودتان را بفروشید.
۲- برای فروش محصولات می توانید از محصولات یا خدمات دیگر کمپانی ها استفاده کنید و آن ها را بفروش برسانید و کمیسیون خودرا دریافت کنید.
۳- احتمالاً یکی از کارهایی که باید هنگام راه اندازی یک تجارت آنلاین انجام دهید پیدا کردن نام خوب است. این نام باید کوتاه، آسان برای بخاطر سپردن باشد و منعکس کننده آنچه درواقع تجارت شما است. نام دامنه شما نامی است که توسط آن مشتریان آنلاین شما را به یاد میآورند. یک نام دامنه ی خوب، کلمه یا کلمه هایی به یادماندنی، کوتاه و ساده هستند. وبسایت های بسیاری هستند
که میتوانید دامین و هاست خود را از آنها تهیه کنید.
۴- وب سایت خودتان راه اندازی کنید! به دنبال وبسایت های رایگان یا وبلاگ ها نروید، بلکه خودتان دامین، هاست و وب سایت را طراحی کنید. انجام دادن آن بسیار ساده تر ازآنچه هست که فکر میکنید. شما میتوانید براحتی دامین و هاست موردنظر خود را از شرکت های معتبر خریداری کنید. سپس اگر نمیتوانید وبسایتی را طراحی کنید می توانید از شرکت های طراح وب کمک بگیرید یا به
وبسایت ما (۴ راه آنلاین) مراجعه فرمایید و آموزش طراحی سایت را بصورت رایگان دانلود بفرمایید. با این آموزش نه تنها میتوانید وب سایتی را طراحی کنید بلکه می توانید خودتان طراح وب شوید! اکنون تنها کاری که باید انجام دهید اینستکه یاد بگیرید که چگونه از وبسایتتان استفاده کنید. بااین حال، اگر شما ازلحاظ فنی ذهنیت ندارید، برای رسیدگی به تمام جوانب فنی تجارت آنلاین خود، باید شخصی را استخدام کنید یا به مقالات وب سایت ۴ راه آنلاین مراجعه کنید تا دانش فنی تان را افزایش دهید. این موارد میتواند از قبیل ساختن وب سایت برای شما، مدیریت میزبانی وب سایت شما و تنظیم نام های دامنه موردنیاز شما را شامل شود.
۵- همیشه به دنبال ارائه دهنده خدمات هاست و دامین ایمن و مطمئن باشید. مهم است که «تضمین به موقع» را بررسی کنید که
هر شرکت هاستینگ به شما ارائه می دهد. همچنین، زیرساخت های فیزیکی مکانی را که در آن تجارت آنلاین شما ذخیره خواهد شد، تحلیل کنید؛ یعنی سرورهای ارائه دهنده هاست در کدام کشور و شهر هستند؛ اما از همه مهم تر این است که شما باید سیستم های پشتیبانی و بکآپ گیری را هم بررسی کنید که شامل محاسبه کردن زمان لازم برای نصب مجدد یا ریستور وب سایتتان در صورت بروز نقص کامل از طرف ارائه دهنده میزبان است. درصورت بروز چنین شرایطی شرکت میزبان به شما کمک میکند که کمترین ضرر برای کسب وکار خود داشته باشید.
۶- ساخت لیست مشتری ها و بازدیدکنندگان وب سایت. این امر مهم به گونه ای است که شما قادر هستید بارها و بارها با بازدیدکنندگان سایت خود صحبت کنید درباره ی آنچه در کسب وکارتان اتفاق میافتد یا اگر پیشنهاد فروش محصول یا غیره را دارید. این امر همچنین باعث می شود در صورت شماره تماس چندین بار با آنها ارتباط تلفنی برقرار کنید و به پیشنهاد ها و یا مشکلاتشان گوش دهید و آشنا شوید.
۷- به روش هایی که پرداخت های مشتریانی از آن صورت می پذیرد نگاه ویژه اید کنید. اگر شما درحال فروش محصول دیگر شرکتها
هستید که کار خیلی ساده ای دارید و نیاز به خدمات مشتریان و غیره ندارید. بااین حال، اگر شما محصول یا خدمات خود را میفروشید، باید سیستم پردازش پرداخت خود را با دقت هرچه تمام تر بهینه و تنظیم کنید.
۸- درصورت فروش محصولات یا خدمات خودتان، باید روش های گوناگون ارسال کالا را بررسی کنید تا بهترین و سریع ترین روش ممکن را انتخاب کنید. شما باید شرکت های پیک و همچنین خدمات پستی بررسی کنید و دریابید که ارسال کالا به مشتریان از چه لحاظ هزینه کمتر و سرعت بالاتری خواهد داشت. همچنین، شما باید در مورد سیستم قیمت گذاری برای ارسال بسته ها به مشتری خود تصمیم بگیرید که آیا ارسال رایگان است یا مشتری باید آنرا پرداخت کند؛ اما مهم این است که یک شرکت حمل و نقل را انتخاب کنید که میدانید قابل اعتماد هستند. به ویژه با شرکت هایی کارکنید که سیستم ردیابی آنلاین ارائه میدهند. بدین صورت بیست و چهار ساعته شما میتوانید محموله ی ارسالی خودتان را پیگیری کنید.

قدم ششم: راه اندازی کسب وکار آنلاین مطابق با بودجه تان
اکنون اگر تصمیم گرفته اید که یک کسب وکار آنلاین راه اندازی کنید، اما بودجه ی شما بسیار اندک است! بنابراین چگونه میتوانید کار خود را ادامه دهید؟
با جستجوی نام دامنه ی آی آر میتوانید شروع کنید. ازآنجاکه بسیاری از شرکتها هم اکنون در حال فروش دامنه ی آی آر سالیانه شانزده هزار تومان هستند، ولی باز پیشنهاد ما دامنه با پسوند دات کام برای شروع هست. اگر شما با دامنه ی دات کام شروع به فعالیت کنید بعدها میتوانید به درآمدهای بیشتر حتی به دلار فکر کنید. پس پیشنهاد اول ما دات کام و سپس دات آی آر هست.
اگر میخواهید یک وبسایت راه اندازی کنید، اما نمی خواهید ماهانه هزینه های بالایی برای هاستینگ بپردازید، میتوانید از هاست های
اشتراکی سالیانه استفاده کنید. امروزه سایت های ارائه دهنده هاست زیادی وجود دارند که با مبلغ اندکی بین صد تا دویست هزار تومان سالیانه، میتوانید فضایی برای سایت خود در اینترنت داشته باشید.
البته بستگی به نوع فعالیتتان دارد که اگر فقط مشتریان شما در ایران هستند میتوانید از هاستینگ استفاده کنید که در ایران است. بیشتر این نوع هاست ها به نام لینوکس ایران و از این قبیل نام ها هستند. اگر سؤالی ذهنتان را درگیر کرده است که شما محصول یا خدماتی برای ارائه کردن ندارید، لطفاً گام بعدی را با دقت بخوانید.
قدم هفتم: بازاریابی وابسته (افیلیت مارکتینگ) چیست و چرا باید شما انجام دهید؟
ما از بازاریابی محصولات دیگر کمپانی ها به عنوان یک روش عالی برای راه اندازی یک کسب وکار آنلاین یادکرده ایم. درطول این فصل، ما نگاه عمیق تری به این موضوع خواهیم داشت.
بازاریابی وابسته یا افیلیت مارکتینگ روشی برای تبلیغ محصولی است که در آن یک شرکت وابسته برای هر بازدیدکننده، مشترک، مشتری و یا فروشی که از طریق تلاش های شما شکل می گیرد به شما پورسانت پرداخت می کند. برآورد کمیسیون شما میتواند بر اساس مقدار مشخصی برای هر ثبت نام، بازدید یا پرداخت برای هر کلیک، مشتری جدید،پرداخت در صورت فروش کالا، فروش کالاهای دیگری که از طریق مشتریان شما باشد. این نوع کالاها میتوانند فیزیکی یا دیجیتال باشند. البته بستگی به نوع فعالیت حوزه شما دارد که باید کالاهای مرتبط با حوزه ی کاری تان را انتخاب کنید.
بسیاری از شرکتها دوست دارند از افیلیت مارکتینگ استفاده کنند زیرا یک سیاست بُرد-بُرد است. هم برای شما و هم برای شرکت موردنظر. امروزه بیشتر فروشگاه های بزرگ و معتبر دنیا از افیلیت مارکتینگ استفاده میکنند زیرا از این طریق کسی که به سایت هدایت میشود خریدار محصول هست و همینطور با اطمینان خاطر خرید میکند. شما بعنوان بازاریاب محصول فروشگاه را با ابزارهایی که در اختیاردارید بازاریابی میکنید و پورسانت قابل توجهی دریافت میکنید. امروزه افراد بسیار زیادی در دنیا وجود دارند که ثروت، رشد و موفقیت خود را مدیون استفاده از افیلیت مارکتینگ میدانند؛ زیرا هر فردی بدون هیچ سرمایه ای میتواند چنین تجارتی را داشته باشد و هر فروش برای سود خالص است؛ بنابراین افراد زیادی از طریق ثروت های بالایی را به عنوان بازاریاب به دست آورده اند.
اکنون بررسی کردیم که بازاریابی وابسته یا همان افیلیت مارکتینگ چیست و حالا به چند دلیل می پردازیم که چرا این نوع خوب کسب و کار آنلاین میتواند بهترین انتخاب برای شما باشد.
بدون هیچ هزینه ی تولید
با افیلیت مارکتینگ، هزینه های تولید محصول دیگر مسئله ای نیست زیرا محصول توسعه یافته، تست و اثبات شده است. از همه بهتر، همه ی این هزینه ها را شرکت پرداخت است و شما حتی یک ریال پرداخت نکرده اید!
بدون نیاز به سرمایه
برای شروع و راه اندازی کسب و کارتان تنها یک کامپیوتر، اتصال به اینترنت و وب سایت نیاز دارید. حتی در برخی موارد و بسایت هم نیاز ندارید!
هزینه های باورنکردنی افیلیت مارکتینگ که نیاز به پرداخت ندارید!
بطورمعمول عضویت در یک برنامه افیلیت مارکتینگ رایگان است وکلیه هزینه های تنظیم و حمل و نقل توسط شرکتها که محصولاتش را می فروشید، پرداخت میشود. بعلاوه، همانطور که برای نگه داشتن کالاها به انبار نیاز ندارید، این دلیل دیگری برای پیوستن به یک برنامه افیلیت مارکتینگ است؛ بنابراین حتی اگر شما در یک آپارتمان یک خوابه زندگی کنید، هنوز هم میتوانید بزرگ ترین فروشگاه را با محصولات متنوع داشته باشید، زیرا تمام کالاها توسط شرکتهایی که در آن عضو هستید، نگهداری میشوند.
گزینه های بسیار فراوان برای فروش
هزاران محصول و خدماتی وجود دارند که میتوانید انتخاب کنید؛ بنابراین یافتن محصولات مناسب برای فروش کار سختی نیست. شما میتوانید هزاران محصول را به فروش برسانید درحالی که اگر میخواستید خودتان محصولی را تولید کنید، باید سرمایه ی بالایی تنها برای یک محصول داشته بودید.
نیازی به حسابدار، مالیات و غیره ندارید!
این میتواند برای هرکسی که اولین بار شغلی راه اندازی میکند، وقت گیر و پرهزینه باشد. یادم میآید اولین شرکتی را که ثبت کردم چه هزینه های بالایی را حتی بدون کسب یک ریال پرداخت کردم اعم از ثبت شرکت، اجاره دفتر، خرید لوازم موردنیاز، استخدام کارمند، حسابدار و … درحالی که فروش صفر بود! با اینحال، شما بعنوان یک کسب وکار افیلیت مارکتینگ نیازی به پرداخت حتی یک ریال نخواهید داشت، شرکتی که شما در حال فروش محصولش هستید، تمام هزینه های آنرا متحمل میشود، همچنین پردازش کلیه پرداخت ها را کنترل میکند. مجبور است خدمات به مشتریان خوبی داشته باشد، پاسخگوی آنها باشد و سرویس های ویژه ای را ارائه دهید؛ بنابراین شما هرگز نگران هیچ گونه هزینه ی احتمالی، خریدهای کلاه برداری یا از دست دادن سرمایه ی خود، نگران کارهای فنی فروش، پرداخت های بانکی و غیره نخواهید بود.
بعلاوه، دیگر لازم نیست نگران برخورد با مشتریان ناخوشایند یا زننده و شکایات آن ها باشید. این امر به عهده ی شرکت و سرویس دادن به آنها است. یکی از بهترین موارد درمورد این نوع بازاریابی اینستکه میتوانید در هنگام خواب درآمد کسب کنید.
یکی دیگر از مزایای ورود به افیلیت مارکتینگ اینستکه اگر محصولی که انتخاب کرده اید که برایتان درآمدی ندارد، به راحتی می توانید محصولات دیگری را انتخاب کنید؛ بنابراین شما پتانسیل داشتن هزاران محصول رادارید و دیگر نگران تولید، انبارداری و ورشکستگی و غیره نخواهید بود. در اصل ریسک این کار برایتان صفر خواهد بود درحالیکه کسب و کار آنلاین خودتان را دارید.
اگر در افیلیت مارکتینگ سخت کارکنید، پتانسیل کسب درآمد عالی بسیار زیاد است. این بستگی به این دارد که چقدر میخواهید برای اینکار وقت بگذارید و چقدر تلاش میکنید که کالاهایی را که انتخاب کرده اید به فروش برسانید

قدم هشتم: چگونه کسب وکار آنلاین خودتان را بازاریابی کنید؟
در گام هشتم یا پایانی این مقاله، به روش های مختلفی خواهیم پرداخت که از طریق آنها میتوانید تجارت آنلاین خود را به بازار عرضه کنید یا همان بازاریابی کنید. دلیل بازاریابی کسب وکار آنلاین برای اینستکه بتوانید تمام ترافیک مهم برای بازدید از سایت تان را به دست بیاورید. این ترافیک متشکل از بازدیدکنندگانی است که پس ازآن مشتری شما خواهند شد و خرید محصول یا خدمات خودرا از شما شروع میکنند.
اولین کاری که شما باید انجام دهید اینستکه بیاموزید که چگونه وبسایت خود را بهینه کنید تا بتوانید در سه موتور جستجوگر برتر مانند گوگل، یاهو و بینگ وب سایتتان در رتبه ی نخست قرار بگیرد. هر چه زودتر اینکار را انجام دهید سریع تر در این موتورهای جستجوگر رتبه بندی می شوید و ترافیک برایتان زودتر ایجاد میشود. یک روش عالی اینستکه در این مورد مقاله ها و مطالب بسیار زیادی را مطالعه کنید تا دانش خود را افزایش دهید یا میتوانید به وب سایت ۴ راه آنلاین مراجعه کنید تا از مطالب رایگان در این زمینه بهره مند شوید. یکی از روش های بهینه سازی و رتبه ی بالا برای وب سایت شما میتوانید بک لینک باشد، یعنی وبسایت های دیگر لینک وب سایت شما را درون مقاله ها و صفحات خودشان قراردهند. با این روش شما پیوندهایی از سایت دیگران از طریق روش های مختلف به کسب وکار آنلاینتان خواهید داشت.
تبادل لینک
با تبادل لینک با سایر وب سایت هایی که خدمات مرتبط مثل شما هستند، لینک های یکدیگر را مبادله میکنید. این امر نه تنها ترافیک
مستقیمی را از طریق این لینک ها به دنبال خواهد داشت، بلکه به رتبه ی شما در موتورهای جستجوگر مانند گوگل کمک خواهد کرد.
مقاله بنویسید
این امر مهم است، مقالاتی که شما می نویسید باید جالب و پر از اطلاعات مفید درمورد درباره ی همان حوزه ی کاری تان باشد. اینکار یکی از بهترین راه های دستیابی به ترافیک بیشتر به وب سایت شماست. اینکار نه تنها رایگان است بلکه هم بسیاری از سایتها مقاله ی شما را با لینک سایت تان در وب سایت های خود به رایگان منتشر میکنند که این امر باعث پیوند لینکی به کسب وکارتان از سایت های دیگر میشود. این بدان معنی است که شما درحال دستیابی به رتبه های در موتورهای جستجوگر مانند گوگل هستید.
هنگام نوشتن مقاله، همیشه باید اطلاعات مربوط به خودرا بعنوان نویسنده درج کنید (معمولاً در قسمت منبع در انتهای مقاله ی شما قرار خواهد گرفت) و فراموش نکنید که درون مقاله ی خود از لینک های دیگری برای ارتباط با مقاله های دیگر استفاده کنید که در درون وبسایتتان قبلاً نوشته اید.
همچنین سایت هایی هستند که به رایگان میتوانید مقاله های خود را در آنجا منتشر کنید با لینک های مرتبط به کسب وکار آنلاینتان. شما نه تنها از این طریق به ترافیک دست می یابید (وقتی کسی مقاله ی شما را در آنجا مشاهده کرد، در صورت دوست داشتن روی لینک شما کلیک می کند)، بلکه هم لینکی را نیز دریافت میکنید که مستقیماً به سایت شما باز میگردد که موتورهای جستجوگر برای رتبه بندی سایت ها از آ نها استفاده میکنند. اما اگر کسی هستید که نوشتن را دوست ندارید، میتوانید به دنبال استفاده از یک شخص نویسنده ی دیگری باشید که بتواند برای شما مقاله های خاص بنویسد. امروزه سایت های زیادی وجود دارند که خدماتی شبیه به اینرا ارائه میدهند، اما هنگامیکه در شروع کسب و کار خود هستید، اینکار میتواند برای شما هزینه های نسبتاً بالایی را داشته باشد.
انجمنها یا فروم های آنلاین در این انجمن ها یا فروم های آنلاین شما جواب سؤالات دیگران را میدهید و یا خود مطالب ارزنده ایی ارائه میدهید. این امر بسیار مهم است که حتماً در مطالب خود، امضایی که در آنجا دارید از لینک وب سایتتان استفاده کنید تا دیگران به وب سایت شما هدایت شوند. بهترین حالت یافتن فروم ها و یا انجمن های مرتبط هست که از این طریق افراد علاقه مند به خدمات یا محصولاتتان بر روی لینک وب سایتتان کلیک می کنند. شما نه تنها از طریق به افراد دیگر کمک می کنید بلکه هم لینکی به وب سایتتان خواهید داشت که باعث رتبه ی بهتر در موتورهای جستجوگر مانند گوگل می شوند.
وبلاگ
وبلاگها راهی عالی برای اطمینان از بازگشت لینک ها به کسب وکار شما هستند. پس چرا یک وبلاگ را در وبسایت خود راه اندازی میکنید؟ اما اطمینان حاصل کنید که هفته ای چندین بار به وبلاگ خود مطلب ارسال میکنید. باید برنامه ی منظمی برای اینکار داشته باشید تا در زمان و روز خاص همیشه مقاله تان را منتشر کنید تا وبلاگ شما بروز شود.
نتیجه گیری
امیدوارم اطلاعاتی که در این کتاب برای شما نوشته ام، دیدگاه جدیدی را برای شروع کسب وکار آنلاینتان بازکرده باشد. بااین حال، آنچه باید بخاطر داشته باشید اینستکه هزینه های یک کسب وکار آنلاین به میزان قابل توجهی پایینتر از کسب وکار آفلاین یا فیزیکی است. این امر به این دلیل است که شما درواقع به دفتر کار، کارخانه ای بزرگ، کارمندان زیاد و غیره نیاز ندارید… میتوانید از خانه کار خودتان را شروع کنید. تنها کاری که برای شروع کسب وکار آنلاینتان نیاز دارید یک کامپیوتر و اینترنت پرسرعت است.
اما مشکلاتی وجود دارد که شما با تجارت سنتی یا آفلاین به آن دچار نمیشوید، مانند هکرها و ویرو سها که به وب سایت ها حمله میکنند. ولی درصورتی که وب سایت شما امن باشد نگران هیچ کدام از اینها نخواهید بود و همین طور بکآپ گیری منظمی داشته باشید.
بااین حال، مهم ترین جنبه ی هر تجارت آنلاین تولید ترافیک به سایت هست. اگر کسی از این امر آگاهی نداشته باشد، هیچ نکته ای در داشتن کالای عالی وجود ندارد؛ بنابراین دانش خود را در این زمینه افزایش دهید که باعث ایجاد ترافیک موردنیاز برای وب سایتتان شود زیرا از این طریق فروش خواهید داشت.
بنابراین بهترین راه برای شروع هر نوع کسب وکار آنلاین، داشتن دانش و نوشتن طرحی است. این مقاله سرنخها و راهنمایی های لازم را برای شروع کسب و کار آنلاین شما کرده است. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در این ارتباط منعکس فرمائید.