در سئو داخلی موارد مهم و اساسی وجود دارد که باید رعایت کنید:
از کلمه کلیدی خود در تگ عنوان (Title Tag) استفاده کنید
میتوان گفت که این تگ، مهمترین تگ در صفحه شما است. چرا که این تگ بطور خیلی خلاصه میگوید که این صفحه درمورد چه موضوعی صحبت میکند. پس وقتی که شما کلمه کلیدی خودرا در این تگ عنوان قرار دهید، به گوگل میگویید که این صفحه درمورد چه کلمه کلیدی است.
مثلاً در سایت بکلینکو مقاله ای بعنوان لیستی از ترفند های سئو وجود دارد. آن مقاله برای کلمه “ترفند های سئو”، سئو شده است. پس به همین دلیل آنها در تگ عنوان سعی کردند این کلمه کلیدی را بکار ببرند.
توضیحات متا را بهینه کنید
توضیحات متا به اندازه تگ عنوان مهم نیست. اما اهمیت خودش را دارد. گوگل گفته است که ما از توضیحات متا برای رنکینگ استفاده نمیکنیم. پس چرا باید به آن توجه کنیم؟!
چون مردم از این تگ استفاده میکنند! وقتی کاربران جستجویی در گوگل انجام میدهند و نتایج را می بینند، توضیحاتی در زیر هر نتایج وجود دارد که بسیاری از مردم از طریق این توضیحات کوتاه، انتخاب میکنند که کدام سایت را باز کنند و آن را مطالعه کنند.
شما باید با کلمات و عبارات جذاب کاربر را جذب سایت خود کنید. تا حتی اگر در رتبه یک هم نباشید، روی سایت شما کلیک کنند. در اصل نگاه کاربر را باید بدزدید تا روی سایت شما کلیک کند.
اگر شما رتبه یک نباشید اما تعداد زیادی از مردم روی سایت شما کلیک کنند به مرور زمان احتمال افزایش رتبه، وجود دارد.
نکته دیگر دراینجا اینستکه از کلمه کلیدی در این تگ توضیحات استفاده کنید. وقتی کاربر آن عبارت را سرچ کند، گوگل آن کلمه را در توضیحات متا، بولد میکند و باعث جلب توجه کاربر نیز می شود.
از کلمه کلیدی در محتوای خود استفاده کنید
مورد بعدی سئو داخلی و محتوا، استفاده از کلمه کلیدی در خود محتوای است. تا الان در عنوان و توضیحات متا کلمه کلیدی را استفاده کرده اید و حالا در متن هم، باید در مورد آن کلمه صحبت کنید. حالا گوگل متقاعد میشود که آن صفحۀ شما درمورد آن موضوع است.
مثلا در همان سایت بکلینکو، مقاله ترفندهای سئو، علاوه بر عنوان، در همان ابتدای مقاله یعنی ۱۵۰ کلمه اول، کلمه های کلیدی را تکرار کرده است. جدا از استفاده از کلمه کلیدی در اوایل متن، شما باید آنرا چندین بار نیز در محتوای خود را بکار ببرید و درمورد آن صحبت کنید.