چرا مشتریان محصولات ما را نمی خرند؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد ماه ها روی تولید محتوای محصول خود کار کرده اید… ده ها کتاب خوانده اید و با کلی وسواس محصولی را تولید کردید. اطمینان دارید که محصولتان از تمام محصولات موجود در بازار بهتر است. با هزار شور و اشتیاق محصول را در سایت برای فروش قرار میدهید.

اما واقعیت چیز دیگری است! روزها و هفته ها میگذرد و هیچ کس محصول شما را نمیخرد. با اینکه به کیفیت محصول خود کاملاً ایمان دارید و مطمئن هستید از محصولات مشابه رقبا بسیار بهتر و ارزانتر هست سرانجام پس از گذشت چندماه به این نتیجه میرسید که حتماً این محصول مشکلی دارد که کسی حاضر نشده آنرا خریداری کند؟ راه حل چیست و اشکال کار کجاست؟

باید بدانید این مشکل بسیاری از سایت ها و بطورکلی فروشندگان هست و قطعاً شما اولین نفری نیستید که با چنین مسئله ای روبرو شده. اما واقعاً ایراد از چیست؟ میخواهم این مژده را به شما بدهم که محصول شما، یا حتی کسب و کار شما هیچ ایرادی ندارد! حتماً میپرسید ازکجا اینقدر مطمئنم با اینکه شما را اصلاً نمی شناسم؟ جواب خیلی ساده هست! چون رقیبان شما هزاران بار محصولی مشابه  محصولی که شما دارید را فروخته اند و کلی هم از فروش خود سود برده اند. پس مجدداً می پرسم: ایراد کار کجاست؟ خیلی خلاصه بگویم: مشکل اینجاست که صفحۀ محصول شما مشتریانتان را فراری میدهد!!!

هیچ چیز اعصاب خوردکن تر از این نیست که ببینید خریداران، محصول معمولی رقیب را به محصول خوب  شما ترجیح میدهند. شرایط زمانی بدتر میشود که متوجه میشوید نه تنها محصول رقیا خوب نیست بلکه دید مشتریانت را هم نسبت به حوزه ای که درآن فعالیت میکنید، خراب میکند. در کمال احترام به مشتریان حقیقت این هست که: مشتریان به خودی خود قدرت تمیزدادن محصول خوب از بد را ندارند. این وظیفۀ شماست که به آن ها نشان دهید چرا محصول شما بهتر است.

تبلیغ نویسی مشکل شما را حل کرده است! شاید برای شما هم عجیب باشد اما علم تبلیغ نویسی به همین دلیل بوجود آمد!

 

اجازه بدهید یک سوال بپرسم: کار یک تبلیغ نویس چیست؟

عموم فروشندگان حتی نمیدانند تبلیغ نویسان چه کاری انجام میدهند (جای تعجب هم نیست که در فروش مشکل دارند).

کار اصلی تبلیغ نویسی از بین بردن موانع ذهنی مخاطب برای نخریدن محصول است. برای اینکه بتوانید تبلیغ نویسی را بخوبی انجام دهید باید بدانید یک تبلیغ نویس حرفه ای هرگز به مخاطبین خود دروغ نمی گوید و آنان را فریب نمیدهد، چون بقدری در کار خود حرفه ای هست که نیاز به اینکارها ندارد. یک تبلیغ نویس حرفه ای درواقع بسیار شبیه یک تردست هست.

سالها پیش وقتی افراد قصد داشتند محصولی را از راههای مختلف مانند بازاریابی تلفنی یا آگهی در مجلات و روزنامه ها بازاریابی کنند متوجه شدند که مردم توجه نمی کنند و اصلاً علاقه ای به اطلاعات آنها ندارند. به همین دلیل سراغ روش هایی رفتند که بدون ایجاد مزاحمت برای مردم، آنها را علاقه مند کنند. امروزه نیز در وبسایت شما یا در ایمیل مارکتینگ، مردم علاقه ای به محصولات شما ندارند مگر اینکه با روشهای تبلیغ نویسی آنها را به موضوع علاقه مند کنید. در اینصورت آنها حاضر میشوند اطلاعات بیشتری درمورد محصول شما بدست بیاورند و اگر تشخیص دادند محصول شما برایشان مفید هست شاید تصمیم بگیرند خرید کنند.

کلمات مهمترین سلاح تبلیغ نویس هستند و او بخوبی میداند چگونه با ترکیب کردن آنها فروش شما را چندین برابر کند. درمورد کسب و کارهای سنتی همه میدانند که شیوه ی برخورد فروشنده میتواند باعث پیشرفت یا یا ورشکستگی یک کسب و کار فیزیکی شود، اما در دنیای اینترنت مهارت استفاده درست از واژه هاست که تعیین کننده هست. چون شما فروشنده نیستید! این صفحۀ محصول سایت شماست که بجای شما میفروشد.

آنچه باعث میشود بازدیدکنندگان به یک وب سایت اعتماد کنند و به وب سایت دیگری توجه نکنند رعایت اصول و قواعدی است که به آن اصول تبلیغ نویسی میگویند! بسیاری از مردم فکر میکنند تبلیغ نویسی یعنی اینکه از محصول تعریف کنیم ولی این اشتباه ترین تصور هست. تبلیغ نویسی یعنی برداشتن موانع خرید کردن که در ذهن مشتری ایجاد شده است و زمانیکه موانع ذهنی برداشته شود مشتری هیچ دلیلی برای خرید نکردن نخواهد داشت و همین موضوع باعث افزایش فروش میشود. مهم نیست شما چند سال فعالیت میکنید و چه خدماتی ارائه میدهید بلکه مهمترین موضوع جلب نظر مخاطبینی است که همین الان درحال بازدید از وبسایت شما هستند. مجبورم اینجا به یک حقیقت تلخ اعتراف کنم. اینکه:

 

مشتریان محصولات عالی را نمیخرند! مشتریان تبلیغ نویسی عالی را میخرند!

 

بسیاری از مدیران وب سایت ها فکر میکنند، مردم به دنبال خرید محصولات عالی هستند برای همین وقتی قرار است در مورد محصولشان توضیح دهند شروع میکنند به توضیح دادن در مورد مواد اولیه، کیفیت ساخت ، رزومه خودشان و موارد این چنین و صفحه ای برای محصول درست می کنند که اطلاعات فنی بسیار زیادی درمورد محصول در آن صفحه نوشته شده است و فکر میکنند مشتری حتما با دیدن این صفحه محصول را میخرد اما نتیجه کاملا برعکس است. مشتری هیچ وقت با دیدن اطلاعات فنی تصمیم نمیگیرد که محصولی را از یک وب سایت خریداری کند.

هرقدر محصول شما بی نظیر و عالی باشد، هیچ دلیلی برای موفقیت فروش آن وجود ندارد! اما تبلیغ نویسی میتواند موفقیت فروش را تضمین کند. بسیاری از مدیران فکر میکنند تبلیغ نویسی درمورد محصول است اما درواقع تبلیغ نویسی درمورد مشتری است!

 

یکی از اصول تبلیغ نویسی: مهم نیست محصول شما ازچه ساخته شده، چگونه ساخته شده و چه کیفیتی دارد! مهم این است که محصول شما چه تغییری در زندگی مشتری به وجود می آورد.

 

فرض کنید شما یک مربی حرفه ای بادی بیلدینگ یا فیتنس هستید و خیلی خوب میدانید که چگونه میتوان هرشخصی را طی مدت زمانی کمتر از دوماه لاغر کرد و برهمین اساس محصول فوق العاده ای را تولید میکنید. حتماً انتظار دارید همه برای خرید آن صف بکشند و فروشتان غوغا به پا کند، اما اتفاقی که می افتد چیز دیگری است. درآخر ماه یکی و دو نفر آنرا میخرند و دیگر هیچ خبری از فروش بیشتر نیست.

یک روز بطور اتفاقی در اینستاگرام مشغول گشت و گذار هستید که متوجه میشوید شخصی یک قرص لاغری را تبلیغ میکند و ادعا میکند که این قرص در عرض یک هفته 5 کیلو وزن کم میکند. اما شما بعنوان یک حرفه ای مطمئنی که قرص های لاغری نه تنها بدرد بخور نیستند بلکه کلی عوارض هم دارند و این تبلیغ ها فقط دروغ اند. اما درکمال ناباوری متوجه میشوید هزارن نفر آن قرص ها را خریده اند.

بعد از مدتی که مردمی که تجربه ی مصرف محصولات بی خاصیت نظیر قرص ها لاغری را داشته اند نتیجه میگیرند هیچ راهی برای لاغری وجود ندارد و هرکس هم که چنین ادعایی میکند دروغگوست و حالا شما میخواهید محصولتان را به چنین افرادی بفروشید. سئوال مهمی که دراینجا باید ازخود بپرسید این هست که آیا کیفیت محصولتان هیچ تفاوتی درنظر مخاطب ایجاد میکند؟

در این فیلم سعی کردم بطور خیلی ساده موضوع را توضیح دهم. خواهش میکنم پس از مشاهدۀ فیلم از نظرات ارزشمندتان ما را بهره مند سازید.

 

دیدگاه‌ها  

0 # مرتضی 1397-08-10 14:22
خیلی ممنون بابت اطلاعت مفید شما
من حدود یک ماه هست سایتم راه انداختم از نظر شما فروش نداشتم منطقی هست یا غیر واقعی لطف میکنید از فروشگاه بازدید فرمایید و مشکلاتش بهم بگین. با تشکر. https://argkala.ir

پاسخ چهاراه آنلاین: آقا مرتضی از سایت شما بازدید کردم. شما اصلاً وبلاگ ندارید. بخاطر همین نمیشه سایت شما رو از طریق موتورهای جستجو پیدا کرد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
0 # مرتضی 1397-08-27 19:47
به نقل از مرتضی:
خیلی ممنون بابت اطلاعت مفید شما
من حدود یک ماه هست سایتم راه انداختم از نظر شما فروش نداشتم منطقی هست یا غیر واقعی لطف میکنید از فروشگاه بازدید فرمایید و مشکلاتش بهم بگین. با تشکر. https://argkala.ir

پاسخ چهاراه آنلاین: آقا مرتضی از سایت شما بازدید کردم. شما اصلاً وبلاگ ندارید. بخاطر همین نمیشه سایت شما رو از طریق موتورهای جستجو پیدا کرد


چطور باید وبلاگ بسازم برای سایت
یک وبلاگ دارم از چند سال پیش

پاسخ چهارراه آنلاین: به محتوا و مقالات سایت اصطلاحاً بلاگ یا وبلاگ میگویند. برای اینکه مردم بتوانند شما را توسط موتورهای جستجو پیدا کنند سایت شما باید محتوای سئو شده داشته باشد.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید