افزایش فروش سایت یکی از مهمترین دغدغه های سایتهایی هست که محصولات یا خدماتی برای عرضه ارائه میکنند. روش های زیادی برای جذب بازدیدکننده برای سایت وجود دارد، از رعایت اصول سئو گرفته تا تبلیغات اینترتی و ایمیل های تبلیغاتی، ولی نکته مهم تبدیل بازدیدکننده به مشتری یا یک بازدیدکننده دائمی است. در اینجا قصد داریم روشهای بسیار ساده ای برای جلب اعتماد کاربران سایت و تبدیل آنها به خریدار معرفی کنیم. لازم به ذکر است که  تعریف مشتری با توجه به زمینه کاری سایت میتواند متفاوت باشد.

 


مهمترین فاکتورهای موثر در افزایش فروش سایت

 

بهینه سازی سایت و افزایش سرعت آن

بطور متوسط بازیدکنندگان حداکثر پنج ثانیه برای لود شدن یک صفحه وبسایت منتظر میمانند. زمان لود شدن یک صفحه و حجم آن، علاوه براینکه در رضایت بازدیدکننده سایت شما موثر خواهد بود در بهینه سازی سایت نیز بسیار موثر هست.

 

رسپانسیو بودن و نحوه نمایش در مرورگرهای مختلف

مرورگرهایی که در ایران استفاده میشوند عبارتنداز: فایرفاکس، گوگل کروم و اینترنت اکسپلورر. اما هرکدام از این مرورگرها روشهای خاص خودرا برای نمایش کدهای HTML و CSS بکار میبرند که باعث ایجاد تفاوت در نمایش صفحات وب در آنها میشود. اگر سایت شما در یکی از این مرورگرها به درستی نمایش داده نشود بطور متوسط حدود ۳۰ درصد بازدیدکنندگان خودرا از دست داده اید. علاوه بر این امروزه نحوه نمایش صفحات در گوشیهای هوشمند و تبلت بیشتر از کامپیوتر اهمیت دارد.

 

جلب اعتماد مشتری و ایجاد حس امنیت

شما با کسب مجوزهای لازم و نمایش آنها در صفحه اصلی سایت اعتبار و قانونمندی خود را به کاربران سایت نشان دهید. دریافت نماد اعتماد الکترونیکی برای یک فروشگاه اینترنتی میتواند تاثیر مطلوبی در افزایش میزان فروش و جلب اعتماد مشتریان داشته باشد. همچنین طراحی صفحاتی برای درباره ما  ویا تماس با ما برای ایجاد یک حس شناخت متقابل و اعتماد بسیار موثر است. برای یک فروشگاه اینترنتی ارائه توضیحاتی کامل از نحوه سفارش، شرایط و ضوابط، نحوه تحویل، روشهای پرداخت بسیار ضروری است و باعث راحت تر شدن خرید شده و در افزایش فروش سایت شما موثر است.

 

رعایت سادگی و راحتی استفاده از سایت

برای پی بردن به میزان کارایی سایت و درستی عملکرد فروشگاهتان فرض کنید شما خودتان میخواهید از سایت خود خرید کنید! بعنوان یک مشتری در سایت ثبت نام کنید و تمام مراحل سفارش و خرید محصول را طی کنید. انجام اینکار روش مناسبی برای شناخت معایب وبسایت و فروشگاه اینترنتی و احیاناً بخش های زائد یا نامفهوم آن است. همچنین مراجعه به سیستم آمارگیر سایت و بررسی صفحاتی که کاربران از سایت خارج میشوند میتواند راهگشای مناسبی برای شناخت نقاط ضعف و کمبودهای موجود در صفحات مختلف سایت باشد.

 

استفاده از نظرات مشتریان

حتما در صفحات محصول باید بخشی برای نمایش نظرات مشتریان قبلی سایت و رضایت آنها از محصول خریداری شده درنظر گرفته شود. اینکار میتواند باعث ایجاد اعتماد شده و مشوق مناسبی برای خرید باشد و افزایش چشمگیری در میزان فروش یک سایت اینترنتی ایجاد کند. نکته مهم واقعی و مستند بودن این بخش و پرهیز از بزرگنمایی و اسطوره سازی است تا آنرا باورپذیر کند. مولوی میگوید بوی دروغ مانند بوی پیاز هست وحتی آنکه زکام باشد هم میتواند آنرا بفهمد و از دور احساس کند.

 

کاهش تعداد فیلدهای فرم ثبت نام یا خرید

طراحی فرم خرید ویا ثبت نام سایت اصولی دارد که مهمترین اصل کاهش تعداد فیلدها تا جای ممکن و حذف فیلدهای غیر ضروری هست. پرهیز از درخواست اطلاعات غیرضروری و اضافی باعث کم شدن سبدهای خرید رها شده میشود و شانس شما را برای تکمیل فرم از طرف مشتریان افزایش میدهد.

 

درنظر گرفتن بخش سوالات متداول

هر سئوالی که بیش از یکبار پرسیده شود سئوال متداول بحساب می آید. شما باید در صفحه محصولات خود برای سوالاتی که معمولاً مشتریان از شما میپرسند بخشی ایجاد کرده و با حوصله جواب تمام این سئوالات را بدهید. انجام اینکار علاوه براینکه از حجم کاری شما کم خواهد کرد موجب رضایت و اعتماد و راحتی مشتریان میشود.

 

پاسخگویی و پشتیانی آنلاین فعال

راه اندازی بخش پاسخگویی آنلاین سایت و پشتیبانی قوی برای یک فروشگاه اینترنتی بسیار مهم هست. شما میتوانید جواب مشتریان خود را همان زمان که در سایت حضور دارند بدهید و علاوه براینکه مشتری براحتی میتواند با شما تعامل داشته و اعتماد کند، شما هم میتوانید او را تشویق به خرید کنید. بارها اتفاق افتاده مشتریان فقط بخاطر یک سئوال ساده نتوانسته اند خرید کنند و این مشکل دربارۀ محصولات و خدمات میلیون تومانی و گران غالباً بیشتر پیش می آید. با راه اندازی یک سیستم ارتباط آنلاین میتوانید شاهد تاثیر آن در افزایش فروش سایت باشید.

 


نتیجه گیری

البته موارد ذکر شده دربالا ناچاراً خیلی خلاصه شده اند و همچنین برای افزایش فروش سایت و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری موارد متعدد دیگری نیز وجود دارد که میتوانید در محصول آموزش تبلیغ نویسی حرفه ای تمام این موارد همراه با توضیحات کامل را بصورت مالتی مدیا مشاهده فرماید. این موارد فقط خلاصه ای بود از بخش طراحی صفحه محصول که در این آموزش بطورکامل توضیح داده شده. علاقه مندان میتواند فیلم زیر را که در همین ارتباط هست مشاهده نمایند. اگر شما هم روشهای ابتکاری و تجربیاتی موفق در افزایش فروش سایت خود داشته اید در بخش نظرات همین صفحه با دیگران در میان بگذارید.

 

دیدگاه‌ها  

0 # کاووس 1397-06-21 16:06
خیلی عالی
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید